Tavaly volt 30 éves az M1-es, a mindmáig egyetlen középmotoros BMW modell. Erre az alkalomra illendő volt tiszteletüket tenni a tervező csapatnak, ennek eredménye az M1 Hommage lett.
Adrian van Hooydonk felügyelete alatt hűen épültek át az eredeti '78-as Giugiaro stílusjegyek a mai kor dizájnjába.
Neve hódolatot jelent, éreztetvén BMW részről is a modell iráni riszpektet.
Kiváló és ütős megjelenést kapott. Mindene megvan, amit apjától csak örökölhetett: a szokatlan dupla BMW logót a hátulján, kemény és szigorú megjelenést, ék formát, és a hátsó szélvédőn az elmaradhatatlan fekete fényvédőt. (utoljára Ladákon és Skodákon láttam ilyet.)
Minden bizonnyal csak egy tisztelet-tanulmány, sorozatban nem gondolkodnak, pedig lehetne, hiszen az R8-asnak, Murcielagonak egyenesen a szívébe találnának vele..
Külön érdemes a felnire összpontosítani.. Ekkora pókhálót autó még nem hordott a lábán, nem az a célja, hogy legyeket kapjon el, inkább nagyobb nyulakra, fácánokra vadászik a Hommage.
Mióta van Hooydonk a vezető formatervező BMW-éknél, azóta egyre erősebb az a gyanú bennem, hogy előbb-utóbb visszatérhetnek a 70-es, 80-as évek Istenei, a cápaBMW-k.. A Hommage, meg a CS is már kiváló előfutárai lehetnek az új szeleknek, éltetvén bennem a reményt, hogy ez a régvárt vihar hamarosan meg is érkezik. Ha nem holnap, hát holnap után..
Adja az ég, hogy így legyen!
További, nagy képek a SeriousWheels.com-on.